مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 09:152023-11-13پزشكي

مهاجرت پرندگان احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را افزایش می دهد


رییس اداره دامپزشکی شهرستان کاشان گفت: شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان از مناطق شمال به عرض های جنوبی برای گذراندن زمستان، می تواند احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را افزایش دهد از این رو سه میلیون قطعه طیور علیه این بیماری مایه کوبی شدند.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره دامپزشکی شهرستان کاشان گفت: شروع فصل سرما و مهاجرت پرندگان از مناطق شمال به عرض های جنوبی برای گذراندن زمستان، می تواند احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را افزایش دهد از این رو سه میلیون قطعه طیور علیه این بیماری مایه کوبی شدند.

عباس شاه میرزایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است و مقابله با بروز این بیماری، نیازمند تشکیل تیم های واکنش سریع، اطلاع رسانی به جمعیت هدف، پایش و مراقبت و اجرای گشت مشترک با محیط زیست است.

وی افزود: رعایت ضوابط بهداشتی و امنیت زیستی مهم ترین اقدام های پیشگیرانه در برابر شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است و سلامت جامعه محدود به چند دستگاه خاص نیست و باید همکاری و هم افزایی لازم بین همه دستگاه های اجرایی و جامعه مورد توجه قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهاجرت پرندگان احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را افزایش می دهد

مهاجرت پرندگان احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را افزایش می دهد